Status efter 2 uger i optimal ketose

Print Friendly, PDF & Email

Status p.t. efter 2 uger i ketose er i tørre tal og forklaringer :

1) minus 2,1 kg på vægten

2) bæltespændet strammet et hul ind, flad mave, ingen tarmluft what so everwink

3) MEGET mere energi til både træning og dagens mere kedelige gøremål

4) Hjerne klarhed og rigtig godt humør

5) Mere frisk om morgenen på færre timers søvn, generelt bedre søvn kvalitet 

6) INGEN sukker trang cravings eller sult  – mærker sult og mæthed meget bedre!

7) Generelt færre tanker om mad og mæthed – mæthed – mæthed – har for tror jeg første gang i mit liv oplevet lidt madlede pga. mæthed.

8) Lethedsfølelse ved træning – som om jeg bare kan blive ved og ved..

9) Tilfredshed med livet i stor stil, dejligt med fasterne på 14 timer, bedre fordøjelse i ALT den tid jeg har spist low carb… tankevækkende!

10) Masser af de madvarer jeg ELSKER inklusive nødder og mælkeprodukter

 Ja det var lige 10 gode grunde til at fortsætte fedt- faste festen så det gør jeg i hvertfald til jeg rammer et vægt plateau hvor min krop og jeg begge er tilfredse. Jeg har ikke sat et tal på endnu. Men fedt hjælpemiddel med den der ketose måler, har været spændt som et lille barn, hvergang jeg skulle måle.

Hvis jeg skal endelig skal nævne noget negativ eller såkaldt udfordrende ved denne optimale ketose kommer det her :

1) Det er virkelig svært at ramme de 85 % fedt- lyder helt vildt men det er det

2) De mange små måltider- jeg havde ikke troet jeg skulle sige det men det har været irriterende at skulle spise hele tiden – følte jeg!

3) Tørst og mundtørhed – hyppig indtagelse af væske

4) acetone ånde – død rotte i munden fornemmelse – ja det ramte også mig, men blev afhjulpet af vand

5) manglende afveksling i mad –  savner lidt større variation- ja jeg gør!

Kan ikke komme i tanker om flere bagsider af medaljen. Og for mig overskygger fordelene klart ulemperne.

Livet er skønt heart Med fare for at lyde helt hippie-glad-i-låget, er jeg er virkelig kommet i kontakt med min egen krop og den følelse er uomtvisteligt det HELE værd.

 

Lige til sidst Menu fra igår:

9 – kaffe med æggemælk 120 ml og kokosolie 10 gram

12- Wallenberger

14 – macadamias og paranødder og 20 gram flæskesvær

16 – oopsie med smør og vesterhavsost

19 – 1 æg med hvidløgssmør, chili mayo og revet vesterhavsost

Fordelingen var 82% fedt, 16 % protein og 2% kulhydrat og min keton værdi var 3,4 aften

Follow on Bloglovin

Om louiee

Louise 39 årig kvinde fra nordsjælland, kostnørd, interesserer sig for træning, sundhed og velvære. Tidl. sukkernarkoman - nu indædt real-foodie...
Dette indlæg blev udgivet i Ketose, Kroppen, LCHF og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

2 kommentarer til Status efter 2 uger i optimal ketose

  1. Frusb skriver:

    Så kom den berygtede acetone-ånde 😉 

    Men mange positive sider, som bestemt frister til at få afprøvet denne ketose!

    • louiee skriver:

      Ja for fuld drøn er næsten ked af at sige at jeg sætter pris på den – men den er et godt bevis for at det virker :0)

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

AlphaOmega Captcha Classica  –  Enter Security Code