Chokolade (ketogen)

Print Friendly

chokolade 002

Lækker chokolade lige til at nappe og den mætter endda på grund af det høje fedtindhold !!!

Man bruger til en portion :

8 gram hakkede nødder ( jeg brugte macadamias)

8 gram mørk kakaopulver

8 gram smør smeltet

8 gram kokosolie smeltet

Lidt vanillepulver

Sukrin eller stevia ved behov for ekstra sødning

Alle herligheder smeltes i vandband, blandes og puttes i små forme og sættes i fryseren.

Opbevares bedst i fryseren til de skal spises.

Har endelig fået taget mig sammen til at købe nogle chokolade forme. Den flydende masse hældes i formene med en te ske og sættes i fryseren.

Lige en lille haps til når lysten melder sig cheeky Opbevares i fryser, da de smelter rekord hurtigt !

 

chokolader 001

 

 

 

Follow on Bloglovin

Om louiee

Louise 39 årig kvinde fra nordsjælland, kostnørd, interesserer sig for træning, sundhed og velvære. Tidl. sukkernarkoman - nu indædt real-foodie...
Dette indlæg blev udgivet i Ketose, Lækkerier, Snacks og tagget , . Bogmærk permalinket.

4 kommentarer til Chokolade (ketogen)

  1. Helle C skriver:

    Det er også mine yndlings fedtbomber! Jeg putter lidt romessens i nogen af dem, og lidt lakridspulver i nogen.

    Problemet for mig er, at jeg har svært ved kun at spise een.

    Jeg har også lavet nogle kugler, ud af smeltet kokosolie, smeltet kakaosmør, smeltet smør, lidt kokosfibre, lidt sødning (stevia gold) og romessens, og rullet i kokos.

    Massen skal lige køle af før den er klar til at rulle i små kugler.

    Jeg har været faldet af ketosevognen gevaldigt, men er klar på at starte op igen nu.

    Jeg ved at jeg har 4 dage fra helvede i vente, men jeg ved også det er det værd. Glæder mig til fin hud, nul sult, overskud og dårlig ånde… OK noget af det glæder jeg mig ikke til 🙂

    Jeg har ikke købt mig sådan en ketosemåler, og gør det heller ikke før jeg mindst har klaret en måned uden tilbagefald. Det er pga min dovenskab og mangel på forberedelse, at jeg ender med at finde mig selv med en scones i mundvigen, øv.

    Jeg har stadig 10 kgs overvægt at kæmpe mod, og jeg kan ikke løbe mere end 500 meter ad gangen ude at dø. Vi er flyttet til København, og jeg har også rigtig svært ved at komme ud og forsøge at løbe, når man nærmest står i kø rundt om søerne 🙁 Ikke nemt når man er lidt halvfed i det, og desuden slet ikke KAN løbe!

    Jeg vil da lure lidt på de der sko du har købt. Jeg har nogle fivefingers, og de er altså BARE grimme..

    Tak for fremragende inspiration.  Du er der hvor jeg stræber for at nå hen, dejligt med spark i den rigtige retning på Dansk.

  2. louiee skriver:

    Hej Helle

    Sikken en god ide med lakridspulver – det må jeg prøve. Har selv svært ved at styre det der chokolade , men når jeg er i den dybe ketose som nu bliver jeg ikke trigget af det! Sikken opmuntrende kommentar, skønt med god feedback. Mit råd til dig er at tage tyren ved hornene og komme ud blandt de andre løbetosser, man er mindst lige så meget værd som løber 10 kg for tung og 500 meter – du gør trods alt en indsats og det er mere end havd man kan sige om de fleste andre der ligger hjemme på divaneseren :0) Ud i solen og sæt dig det mål, at du skal løbe lidt længere hver gang end sidste tur- om  end det så er forbedringer på sekunder!!! Jeg har løbet meget med 10+ kg på kroppen og ja det er hårdt, men husk dig selv på at du er på vej. Iøvrigt en god ide at starte i dine fivefingers nu hvor du ikke kan løbe så langt, så undgår du skader!

    Ønsker dig medvind hele vejen ;0) Solhilsen Louise

  3. Denice skriver:

    Hej Louise,

    Jeg er lavede dem her idag, og er virkelig overrasket over hvor effektivt de fjernede mine alvorlige sukker cravings (kører 4. dagen uden de hurtige carbs. Gisp. Det er nu, det bliver rigtig svært, ved jeg). Jeg sjussede mig frem til at der måtte være omkring 250 kalorier i hele portionen, hvilket jeg normalt kan hapse i kage og slik på 2 minutter. Så det er ikke galt set i det store billede. Plus jeg kunne ikke (og skulle selvfølgelig heller ikke) spise dem alle sammen, og jeg har normalt ingen bremse når det kommer til guf 🙁 Øv. Tak for opskriften. Jeg tror den kommer til at hjælpe mig i fremtiden!

    KH Denice

    • louiee skriver:

      Hej Denice

      Godt at du kan mærke virkningen, det er ikke lige sådan nogen man rydder helt af vejen på en gang ihvertfald. Har heller ikke selv en bremse ( men tværtimod en speeder) når det gælder de søde sager. Godt kæmpet med de 4 dage – det bliver kun bedre derfra ;0) Og nej 250 kcal er ikke meget i det store billede – hurtigt spist og glemt i carbs.. God vind med sukkerafvænningen!

      Bedste Hilsener Louise

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

AlphaOmega Captcha Classica  –  Enter Security Code