Fiske Wrap vol 2

Print Friendly, PDF & Email

sildewrap og ketostick 001Ja indrømmet, der har været lidt stille på madfronten i denne uge. Jeg har levet af de basis varer jeg besluttede mig for hele ugen og er nu på næstsidste dagen :0) Svært at forklare, men jeg har faktisk nydt den lidt ensidige kost. Jeg har spist min stopmæt i æg og fed fisk og virkelig følt, jeg har levet godt på det. Jeg er ovenikøbet hoppet på vægten (selvom vi er uvenner for tiden) – jeg var alt for nysgerrig. Jeg kunne mærke og se en kæmpe forskel på kroppen (de to øverste mavemuskler kigger frem nu) og ja jeg havde tabt mig 1 kg, på trods af rigelige mængder kalorier. Jeg har på ingen måde hverken savnet snacks eller mellem måltider, jeg har kort sagt været top tilfreds. Ikke dermed sagt, at jeg ikke allerede har planlagt mit aftens måltid søndag aften ( man er vel et madøre!!!). Jeg skal flæske mig i en kæmpe rib-eye med kryddersmør. Jeg synes jo, at det bliver über luksus i næste uge, med den rene fakir diæt. Ren fakir er LCHF med basis varer kød, fisk, fjerkræ, æg,og naturligt fedt såsom smør, kokosolie,oliven olie og mayo. Altså stadig igen grøntsager, de må vente en uge endnu.Der har været en sjælden fred i min krop her sidste uge – dejlig mæthed og ikke så mange valg. Jeg har spist æggewraps hver aften med enten makrel, varmrøget laks, sildepostej eller torskeleverpostej. Er særligt vild med den her på billedet med laks i – en virkelig smagsfest.

Ketonerne de er i en liga for sig selv i denne uge. Igår var målingen på svimlende 6,3 – det er godt nok højt. I virkeligheden behøver den jo ikke være over 3, for at være optimal. Det bliver sagt, at det er en slags sulte ketose hvis den ligger meget højere – men jeg er helt rolig. Har dyrket en del motion og spist kokosolie der booster ketonerne. Jeg lytter efter kroppen og spiser når jeg er sulten og ikke når jeg er mæt så ingen sult her – har jo tidligere fortalt at jeg nærmest er angst for sult og hader at være det – så ingen fare for det. Periodisk faste 19- 11 har kroppen helt vænnet sig til – tror måske også at det har en virkning på min krop. Kan tydeligt se at min krop er glad for både fisk og æg – en erfaring jeg tager med mig i mit videre liv med LCHF kost. Har nu været på den ketogene kost siden 18. marts og stortrives på det!!! Det er en fest. at have det godt, være mæt og tilfreds og samtidig smide lidt overflødigt vinter huld. De der fedt kaffer om morgenen med kokos og low carb mælk stabiliserer blodsukkeret hele dagen, jeg ELSKER dem virkelig. Afprøvede dem på mine kollegaer i denne uge og der var lutter positive tilbagemeldinger på smagen.

Har nørdet lidt og plottet målingerne ind på en graf – viser den frem i næste uge. Fedt at se og mærke hvordan kroppen tilpasser sig på den gode mådeheart

Lover at være lidt mere kreativ på opskrift fronten i næste uge, når der er lidt flere råvarer at lege med.

Follow on Bloglovin

Om louiee

Louise 39 årig kvinde fra nordsjælland, kostnørd, interesserer sig for træning, sundhed og velvære. Tidl. sukkernarkoman - nu indædt real-foodie...
Dette indlæg blev udgivet i Aftensmad, Æg, Fakir, Fisk, Frokost, Ketose, Kroppen, LCHF, Vægttab og tagget , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

4 kommentarer til Fiske Wrap vol 2

  1. Camilla skriver:

    Hej

    Jeg er nysgerrig på hvad du egentlig spiser på den kost på en alm dag? Det lyder nemlig som om du ikke spiser særlig meget, altså set i forhold til den ketose-kost du kørte før. 

    Det er absolut ikke for at lyde negativat jeg spørger, det er ren nysgerrighed, hvis nu jeg skulle få lyst til at prøve det 🙂

    • louiee skriver:

      Hej Camilla Intet negativt opfattet :0) Jeg spiser 3 måltider om dagen på den rene fakir diæt. Jeg spiser mig mæt til måltiderne og tager en te med kokosolie bagefter hvis jeg føler behov. Dette er også relativt nyt for mig, at virkelig spise mig mæt i fedt. Man kunne godt tro, at det bliver til meget små portioner, men det gør det faktisk ikke. Portionerne i denne fakir diæt  er kun mindre end på min almindelige LCHF, kost da grøntsagerne ikke fylder på tallerkenen. Men de mætter mindst lige så meget og i min optik meget længere. Jeg faster fra 19 om aftenen til 11 morgen, uden at tænke over det – er ikke sulten i de 16 timer uden mad. Min formiddagsmad, kan vi kalde den, er et par kopper kaffe med 25 gram kokosolie( den fra urtekram) og ca 1 dl low carb mælk- det mætter helt enormt. Spiser frokost ved 14 tiden og det er 2 æg, 1 ds makrel eller et stk røget makrel/laks eller næsten 1 rulle sildepostej( meget fedt i) udover det steger jeg æggene i meget smør eller tilføjer ca 30 gram mayo( en god klat) Spiser aftensmad kl 18.30 samme som frokost og afslutter med te med kokosolie 1 god spk. Denne høje fedtprocent mætter helt enormt også selvom det ikke fylder meget på tallerkenen. Jeg har masser af energi til træning og trives fint. Bliver dog dejligt, at få lidt mere at vælge imellem fra i dag af – dvs kød,kylling, lam osv. Håber du fik lidt mere svar her. 

      Hilsen Louise :0)

  2. Camilla skriver:

    Hej Louise

    Mange tak for hurtig svar. Ja det opklarede en hel del, jeg kan godt se, at det ikke er små portioner alligevel. I det forrige indlæg troede jeg nemlig, at den mængde på billedet, var alt hvad du fik at spise i løbet af en uge 🙂 My mistake.

    Jeg kører i øjeblikket ketogen kost, kan være jeg skulle prøve den her også..hmmm.

    • louiee skriver:

      Selv tak, he he det var bare det udvalg jeg havde , men forståeligt nok!! Jeg kan kun sige at den rene fakir kost virker på talje målet yderst effektivt!!!

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

AlphaOmega Captcha Classica  –  Enter Security Code