Mormor træning uge 4 -6

Print Friendly

Træning og fisk 003

Så er uge 2 og 3 gået i mit mormor program og jeg er klar med programmet for uge 4 og til uge 6. Der er kommet en ny øvelse i programmet der hedder en hestestand. Viser den lige med et par fotos. Som der står i bogen fortvivl ikke hvis du ikke kan lave 30 i streg i første hug- det er der næsten ingen der kan. Øvelsen er med til at skabe en yderligere brændende fornemmelse i benene udover de RIGTIG mange benøvelser der i forvejen er i det her program. Programmet for de næste 2 uger er som følger:

1) Step-ups 20 med hvert ben

2) Rows 30 SMSM

3) Lunge curls 40 med hvert ben

4) Mavebøjninger 30

5) Hestestand 20 -30 gange

6) Armbøjninger 30 SMSM

7) Knæbøj med håndvægte over hovedet

8) Skrå mavebøjninger 15 til hver side

9) Knæbøj med sideløft 30

10) Rows 30

11) Dybe knæbøj med håndklæde, med bred benstilling 30

12) Mavebøj 30

13) Dybe knæbøj med håndklæde alm ben stilling 30

14) Dips 30

15) Lægløft 30

16) Mavebøjninger 30

 

Skruen strammet nok engang, ikke 12 men 16 øvelser. Status på min egen træning i sidste uge var at jeg igen "kun nåede" 3 og ikke 4 omgange træning, der kom lige et par vikar spin i vejen for min træning – men næste uge 4 gange koste hvad det vil. Status på armbøj 13 i træk – det går stille og roligt fremad med en god portion stædighed. Dette er sidste step på vej mod det fulde program som I får om 2 uger. Håber der stadig er nogle stædige og trænings villige der hænger på endnu. Jeg kan virkelig mærke forskel på bøfferne nu. jeg har fået sindssygt stærke og udholdende ben nu og en begyndende mere bulky og fremtrædende biceps. Altså jeg synes stadig det her program er vildt hårdt og det bliver ikke lettere de næste par uger. Men det er jo præcis hele ideen  med det her program – at man er udfordret fra start til slut hver gang. Tilgengæld tager det stadigvæk ikke en evighed. Uge 2 og 3 gennemførte jeg på ca 19 min.

Hvis man regner antal benbøj i sidste uges træningspas var der ialt 60 lunges med hvert ben hvis man regner step-ups som lunges og i alt 90 benbøj- med overkroppen i brug det meste af tiden også – godt gået siger jeg bare til stængerne.

Nu til "hestestanden" Gå ned i knæ(squat) og hav håndvægtene langs siden. Derefter føres håndvægtene op i curls og strækkes derefter over hovedet. Tilbage i curls og igen ned langs siden – det var en og man bliver bare ståenede i squatten indtil man ikke kan flere med armene – hård som bare helv… men effektiv for muskelstyrke og puls.

træning 002  træning 003

træning 004træning 005træning 006

 

 

 

 

 

Ja det var så en hestestand, demonstreret på bedste beskub, af en model, der netop har fået erhvervet sig en GI – Jane frisure, fordi hun havde været lidt for frisk med afblegeren.. Ja så falder håret af og man står til at starte forfra på vejen mod en lidt længere og feminin frisurecrying– måtte kompensere ved at iføre mig et løbeskørt til dette selvbestaltede foto shoot..

Follow on Bloglovin

Om louiee

Louise 39 årig kvinde fra nordsjælland, kostnørd, interesserer sig for træning, sundhed og velvære. Tidl. sukkernarkoman - nu indædt real-foodie...
Dette indlæg blev udgivet i Ketose, Kroppen, Træning, Træningsprogrammer og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

AlphaOmega Captcha Classica  –  Enter Security Code