Mormmor træning uge 6 -forever..

Print Friendly, PDF & Email

Træning og fisk 003

Tid til sidste omgang af denne selv benævnte mormor træning – er begyndt at føle mig lidt ligesom en mormor med meget ømme muskler ovenpå de sidste uger stærkt intensiverede træning. De sidste 2 uger har der været i alt 120 squats ( foruden dem hvor man står i rows og hestestand og syrer til) og 120 lunges.. det er sgu da benøvelser der batter!!! Har igen haft en uge med 3 ganges træning og en med 4 og jeg er igen forundret over hviklen forskel det gør i kroppen. Selvom jeg var lidt povl piv med ømme muskler i starten af uge 4, er det nu afløst af fornyet styrke og energi.

Og nu til la grande finale. Programmet der skal vare i alt max 30 min. Dvs, at man giver den gas så langt hen ad vejen man kan og kan til sidst gennemføre samtlige øvelser på max 30 min. Sidste sommer kunne jeg give den gas og gennemføre på 28 min – et mål jeg har tænkt mig at forfølge de næste par måneder. Nu gælder det om at bygge op holde ved lige..

Here goes :

1) Step- ups 20 med hvert ben

2) Rows 30

3) Lunge-curls 40 med hvert ben

4) Mavebøj 30

5) Hestestand 20 – 30 gange

6) Armbøjninger 30

7) Knæbøj med håndvægte over hovedet 30

8) Skrå mavebøjninger 15 til hver side

9) Knæbøjninger med side løft 30

10) Rows 30

11) Brede dybe knæbøjninger  med håndklæde 30

12) Mavebøjninger 30

13) Baglæns lunge med fontløft 30 gange ( 15 med hvert ben) ny øvelse se billeder under teksten

14) Armbøjninger 30

15) Burpees 30 , ny øvelse se billeder under teksten

16) Mavebøjninger 30

17) Almindelige dybe knæbøj med håndklæde 30

18) Dips 30

19) Lægløft 30

20) Skrå mavebøjninger 15 til hver side

Ja så barsk kan det blive. Jeg er indrømmet ikke en gang oppe på de 30 armbøjninger i træk, men jeg kan 15. Til gengæld kan jeg lave 30 hestestand i træk og den havde jeg frygtet. De der burpees, tror jeg heller ikke er realistiske, at kunne 30 af i træk. Når jeg har lavet 10 er jeg svimmel og det føles som om hjertet sidder oppe i mit hovede- der er plads til forbedringer mange uger endnu -inden man er hugget i granit og stærk som en okse og stædigt kan gennemføre programmet uden snyd og pauser.. wink

Her demonstrerer jeg lige en lunge med front løft. Tag et skridt fremad i en lunge, samtidig hæves begge arme ret frem med håndvægte og sænkes igen når man træder tilbage.

træning 010 træning 011

Næste og sidste nye øvelse er den skræmmende hårde burpee ( hvis nogen af jer har gået til crossfit, har i sikkert mødet den) Stå ret op og ned, gå i hug og spark benene bagud med kraft så man ligger i planken, hop derefter på plads i hug igen og op at stå. Det var en målet er 30 af dem..

træning 017træning 016

træning 015

træning 014

træning 013

 

 

 

 

Voila her var gennemgangen af den træning man kan holde kroppen fit for fight med resten af livet. Jeg virkelig elsker den. Jeg synes den er hård og udfordrer mig hver eneste gang jeg udfører den både mentalt og psykisk. Jeg bliver ved med finde nye små ting jeg kan forbedre for at lave øvelserne med koncentration og ikke bare jappe dem igennem. Here goes 30 min af den rigtig hårde slags – god fornøjelsewink

Follow on Bloglovin

Om louiee

Louise 39 årig kvinde fra nordsjælland, kostnørd, interesserer sig for træning, sundhed og velvære. Tidl. sukkernarkoman – nu indædt real-foodie…

Dette indlæg blev udgivet i Kroppen, Træning, Træningsprogrammer og tagget , , . Bogmærk permalinket.

6 kommentarer til Mormmor træning uge 6 -forever..

  1. Jette skriver:

    Hejsa.

    Det mormortræning er da lige mig – Men jeg er ikke ekspert nok til at kende alle øvelserne ved navn.

    Følger der en lille brugsanvisning med??

    Skøn dag til dig

    • louiee skriver:

      Hej Jette

      Hvis du kigger tilbage i de gamle indlæg om mormor træningen er der forklaring på alle øvelserne. Mormor træningen er mega genial og lige til at starte op på og tage med sig på sommerferie. Jeg har haft stor glæde af det. Hvis du kigger under træningen på min blog, ligger alle indlæg om mormor træningen fra uge 1-6 med forklaringer og billeder.

      Ellers skriv igen så skal jeg hjælpe dig så godt jeg kan.

      God træning

      Mange Hilsener Louise

  2. Jette skriver:

    Godmorgen Louise.

    Så er alle mormor kopier printet og jeg er top klar.

    TAK for inspiration og en fantastisk sommer til dig:-)

    Bh Jette

    • louiee skriver:

      Hej Jette

      Det er jeg rigtig glad for at høre, undskyld mit sene svar har været afsted med jobbet hele ugen. Håber du giver max gas med mormor træningen, det er virkeligt effektivt og slet ikke spor mormor 😀

      God sommer til dig !!!

      Mange Hilsener Louise

  3. Jette skriver:

    Kære Louise

    Ja jeg havde min første gennemgang i går – MIn søn på 5 år var comi træningsmakker og heppekor. Og jeg er meget øm idag – Men på den der, jeg har en krop og nogle muskler agtige måde. Super program, som jeg uden tvivl bliver glad for! – Bruger du programmet hver dag, eller er der hvile dage indimellem??

    Ha en dejlig dag

    • louiee skriver:

      Hej Jette

      Godt at høre at du er kommet i gang. Kører ikke mormor programmet for tiden, men almindelig styrketræning. Tænker at jeg tager fat på det her igen i min sommerferie om to uger. Man bliver mega øm i alle muskeler og i bogen jeg har det fra anbafaler forfatteren faktisk Ipren til opstart. Kroppen bliver stresset af smerte og har bedre af at man giver lidt lindring. Jeg startede op med 3-4 gange ugentligt – og det er alt rigeligt!! 2 dages træning 1 dag fri er en god kombi for mig. Husk det er hviledagene man bliver styrket af – ikke træningen. Så ja hviledage er super vigtige. Gå eventuelt en rask lille tur disse dage, som afhjælper ømme muskler. Og bare rolig det bliver meget bedre med de der smerter – men siger alligevel noget om hvor effektiv træning det er – for det er det!!

      Fedt med heppekor 😀 Hep hep hep

      Mange Hilsener Louise

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

AlphaOmega Captcha Classica  –  Enter Security Code