Maddagbog 5:2 uge 2 ud af 6

Print Friendly

breakfast 001

Hele ugen uden mejeri produkter og i fuld ketose alle dage. Jeg har faktisk ligget meget højere end jeg gjorde end da jeg tog på ferie. Ligger i den høje ende og føler jeg har god frihed til at spise flere grøntsager i kommende uge. Drak vin og spiste chokolade i weekenden men holdt mig fint inden for de ketogene rammer på trods laugh

Mandag: 93% fedt, 6% protein,1 % kulhydrat 509 kcal

cod liver oil 1 spk, MBC kaffe med et æg

Tirsdag: 84%fedt, 12% protein, 4% kulhydrat 1715 kcal

formiddag: cod liver oil 1 spk, kokosolie 10 gram

frokost: kokosgrød med smør 20 gram og 10 gram macadamias, 12 gram mandler

Aftensmad: varmrøget laks 115 gram, asparges hvide 50 gram, macadamias 20 gram, grøn salat 50 gram, olivenolie 10 gram, grønne oliven 6 gram, mayonnaise 35 gram

Onsdag : 86%fedt, 11% protein,3% kulhydrat 1798 kcal

formiddag : kokosgrød med smør, kokosolie 20 gram, cod liver oil 1 spk

Aftensmad : bacon 2 skiver, 2 kyllingelår, blandet salat 75 gram, olivenolie 2 tsk, agurk 75 gram, mayo 60 gram, skinke 1 skv

Aften: macadamias 20gram, flæskesvær med fedtkant 10 gram

Torsdag : 83% fedt, 13% protein, 4% kulhydrat 549 kcal

Frokost : cod liver oil 1 spk, frokost kokosgrød med smør og kokosolie

Fredag : 85% fedt, 12 % protein, 3 % kulhydrat 2093 kcal

Formiddag : cod lver oil 1 spk, kyllingesalat med mayo  og pesto  140 gram, agurk 100 gram, smørbar gedeost 25 gram, kaffe med kokosolie 10 gram og smør 15 gram

Eftermiddag : gl flæskesvær 10 gram, macadamias 35 gram

Aftensmad : varmrøget laks 125 gram, mayo 40 gram, pesto 10 gram, smør 10 gram, spinat 90 gram

Aften : smør kugler 2 stk, frisk kokosnød 15 gram, 3 paranødder

Lørdag : 78% fedt, 15 % protein, 7% kulhydrat 2200 kcal

Formiddag : cod liver oil 1 spk, kokosolie 10 gram, smør 10 gram

Eftermidag : 1/2 l rødvinblush  oksefilet 120 gram, feta af ged  25 gram, sorte oliven 50 gram, parandder 10 gram, macadamias 20 gram

Aften : 4 skiver spegepølse, gedeost 20 gram, smør 25 gram, 2 skivr frøknæk, remoulade 15 gram, ckokolade 81% 20 gram, frankfurterpølse, kokoschips 15 gram, flæskesvær 20 gram

Søndag: Fedt 84%, 12% protein ,4% kulhydrat 2142 Kcal

Formiddag: cod liver oil 1 spk., MBC kaffe

Eftermiddag : havørred 95 gram, pesto 25 gram, mayo 15 gram, olivn med mandler 50 gram,agurk 60 gram, flæskesvær 10 gram

Aftensmad : kalvekebab kød 125 gram, mayo 40 gram , olivenolie 2 tsk,  1/2 avokado 50 gram, salat 50 gram

Aften : Chokolade 88% 20 gram, macadamias 40 gram, kokoschips 10 gram, 3 paranødder

kebab 002

 

 

Follow on Bloglovin

Om louiee

Louise 39 årig kvinde fra nordsjælland, kostnørd, interesserer sig for træning, sundhed og velvære. Tidl. sukkernarkoman - nu indædt real-foodie...
Dette indlæg blev udgivet i 5:2, Ketose, Maddagbog og tagget , , . Bogmærk permalinket.

12 kommentarer til Maddagbog 5:2 uge 2 ud af 6

  1. frk. sveske skriver:

    Hej Louise,

    Dejligt med endnu en maddagbog.

    Puha, jeg sidder her mandag morgen og har sovet virkelig dårligt – måtte derfor lige tjekke op på ketonniveauet og ganske som ventet var de lave 0,9 mmol/L her til morgen. SÅ nu er det op for fedtet og tilbage i ketosen. Satser virkelig på at én fed dag kan gøre det. Alle fordelene glimrer ved deres fravær.

    Ha' en skøn mandag.

    KH
    – frk. sveske

    • louiee skriver:

      Hej Sveske

      Ned med kokosolien, de booster keton niveauet ret hurtigt. Vildt så afhængighedsskabende den ketogene tilstand er – typisk mig at gå fra en afhængighed til en anden ;0) Ønsker dig god ketogen mandag, mens jeg fyrer den af og fester i en lavkalorie dag!

      Hilsen louise

  2. Marisen skriver:

    Hej

    Tak for en interessant blog…!!!

    Hvor tit måler du dit ketonniveau…? 

    Hilsen Maria

    • louiee skriver:

      Hej Maria

      Glad for at du finder skriblerierne interessante :0)

      Jeg måler ketoner hver morgen når jeg står op på fastende mave.

      Hilsen Louise

      • Marisen skriver:

        Jo jo jeg følger flittigt med…:0) Jeg skal selv igang med, at afprøve optimal ketose m.m., så jeg suger din information til mig… Ha ha… 

        Tak for svar..,

        Mvh.

  3. Meget interressant at læse om dagbogen og følger dig gerne. Kan du ikke skrive om det er en fastedag? Er du overhovede mæt de dage?

    • louiee skriver:

      Hej Mette

      Jeg har lavkaloriedage mandag og torsdag, dvs let faste 500 kcal. Jeg har prøvet med MBC kaffe og kokosgrød disse dage. Kokosgrøden mætter fint til hele dagen. Er ikke overmæt på den dag, men heller ikke sulten. Har skrevet mere om det i tidligere indlæg – men flere på vej :0)

      Hilsen Louise

  4. Janne skriver:

    Hej Louise,

     Jeg har prøvet at leve på striks lchf i 2 uger nu og det gav desværre heller ikke noget resultat hverken på vægt eller cm. Så nu vil jeg prøve noget 5:2 (6:1 når det ikke kan passe 2 dage). Jeg spiste derfor en hel plade mørk chokolade i går og en pose flæskesvær i ren frustration, typisk mig:0( men jeg giver ikke op!!! Så nu vil jeg prøve din kokosgrød, den ser dejlig ud og hvis den også mætter er det jo et mega plus(kan den ivrigt laves om aftenen og varmes op i microovn om morgenen). Men ved du hvor mange kcal den indeholder hvis jeg skal bruge den som et måltid i 5:2?

    kh Janne 

    • louiee skriver:

      Hej Janne

      jeg brugte præcis denne grød da jeg selv eksperimenterede med 5:2 og den indeholder i omegnen af 500 kcal. Grøden indeholder masser af fibre gode fedtstoffer og protein så den er et godt valg mht til både næring og mæthed. 

      Bliver lige nødt til at opfordre dig til at være lidt i ro med den vægt der, den siger ikke andet end hvor meget tryk du sætter på jordens overflade – intet om fordeling indvendig og sundhed. Siger det kun fordi jeg har haft ALT for meget fokus på vægttab og der skete ikke en skid. Derimod nu hvor min vægt er smidt udbog jeg spiser rigtig mad og rette mængder er der sket noget med figuren. For meget fokus kan godt give bagslag – just sayin- uden at være bagklog. Experimenter ind til du finder det der passer dig , men husk at trives med det imens. 

      Mange Hilsener Louise

  5. janne skriver:

    Jeg lavede grøden her til morgen og desværre var den ikke lige mig. Øv, for du har ret, den mætter helt vildt. Kan du anbefale andre retter til 5:2 kur som mætter? Men ja du har ret, jeg er nok alt for fokuseret på vægt. Det er bare så træls at starte op for 6 mdr. siden med kernesund detox, for at blive sundere og lige tabe de sidste 2-3 kg og så ende ud med + 5kg og ikke længere kunne være i sit tj. Og intet har sidenhen hjulpet på trods af at jeg har forsøgt mig med ketose(lykkedes ikke) og nu at spise mere fedt og mindre til måltiderne. Nu prøver vi 5.2…jeg giver trods alt ikke op 🙂

    • louiee skriver:

      Hej Janne

      Tror jeg forstår dit dillemma bedre end nogen!!! Jeg er også blevet større end de bukser jeg havde før LCHF – men meget gladere og sikkert meget sundere. Men for filan jeg kan godt følge dig!

      Give op skal man aldrig, måske bare justere sit mål og tænke det anderledes hvis man ikke skal sulte/slide sig ihjel undervejs 😉 Har desværre ikke en morgenmad der mætter helt ligeså godt. Men du kan jo prøve med kesoplätter – dem synes jeg mætter rigtig meget – de kan også laves i kokosudgaven – begge opskrifter her på bloggen. Plätterne er ca 100 kcal pr. styk og så kan der jo komme pålæg på. Styrketræner du?? 

      Mange Hilsener Louise

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

AlphaOmega Captcha Classica  –  Enter Security Code