GVT træning runde 2

Print Friendly

IMG_1159

Ja så er den runde slut… 8 uger er gået og jeg er virkelig slidt i kroppen. Synes bare lige I fortjente en opdatering, efter afsluttet runde og dertilhørende opråb til universetwink

Denne runde 2 har på alle mulige måder været meget hårdere end runde 1. Jeg har kunnet løfte meget tungere vægte og har haft meget mere disciplin og rutine end første runde. Men for filan det er fed træning – 35 min over and out – super hurtigt- super hårdt!!!

Har det været hårdt ?…. ja for helvede.. er jeg blevet stærkere ?…hell yahh…. kan man se det ??? mmjaa det kan man faktisk godt. Jeg er jo som sagt ikke hugget i granit endnu… meeeen alligevel. Måske fordi jeg rigtig gerne vil se resultater. Jeg er begyndt at se lidt form på mine arme og skuldre. Har fået lidt mere talje og mere markeret "one-pack" – indrømmet der er laaang vej til six-packen indecision Men jeg er faktisk heller ikke helt så fokuseret på mave muskler, som jeg er på at få form på armene. For det første kræver six- pack en rigtig lav fedt procent… noget jeg ikke lige ser i min kikkert. Armene derimod er det lettere at få form på og jeg synes det er pænt.

Her den næste lange periode 2- 3 måneder( bare til jeg har glemt HVOR HÅRDT det der GVT er træner jeg lidt mere normalt igen. Jeg har i kommen periode tænkt mig at fokusere på lidt flere øvelser pr. muskel gruppe og færre gentagelser. Jeg glæder mig, til at tage fat på flere øvelser og lidt mere afvekslende træning. GVT er ikke ligefrem social træning, man kan dårligt veksle et ord med andre mens man træner. Man har konstant fokus på minutter/sekunder og repetitioner. Det bliver rart at slippe kontrollen lidt ( kom det fra kontrol freaken!!!) og bare ja… træne. Det gode vejr er for alvor på vej og jeg skal ud i skoven på min elskede MTB og give den gas. Der kommer klart mere cardio træning, ind i mit program her til forår/sommer. Jeg elsker at træne udendørs!!! Og derfor vil jeg indimellem, også køre mit 6 ugers "Mormor program" her fra bloggen gennem sommeren. Det forgår ved funktionelle øvelser – hele kroppen  – med egen vægt og et par håndvægte og tager samlet 30 min. Jamen jeg er fan!!! Programmet ligger her på bloggen fra sidste sommer, under 6 ugers trænings program. Programmet er super, at have med på ferie, da det kræver et minimum af remedier. Jeg har fortsat ikke meldt mig til nogen løb… det har været svært, men jeg har holdt ord overfor mig selv. Ingen fokus på løb- tider osv. – bare træne musklerne og cardio af lyst -dejligt!

Men all-in-all, så kan det mærkes og ses en lille smule, med lidt god vilje. Det hjælper selvfølgelig også, at jeg har haft ferie og muligheden for at ligge ude i have stolen – i bikini!!! At der kommer lidt kulør på, den ellers godt vinter blege krop, hjælper også lidt på konturerne – heldigvis.

Med hensyn til mine chin-up forsøg er jeg stadig "på-vej" jeg er blevet mere stædig og mere stærk og kommer tættere og tættere på. Er virkelig angst for at tabe væddemålet og de 100 burpees – som det er nu kan jeg nok kun tage 10 !!! Men det er god motivation til at blive ved… og jeg skal nok nå det promise. Den dag det gør, bliver jeg ikke til at slå neddevil

Follow on Bloglovin

Om louiee

Louise 39 årig kvinde fra nordsjælland, kostnørd, interesserer sig for træning, sundhed og velvære. Tidl. sukkernarkoman - nu indædt real-foodie...
Dette indlæg blev udgivet i Kroppen og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

AlphaOmega Captcha Classica  –  Enter Security Code