Whole30 guideline

Print Friendly, PDF & Email

If it comes in a wrapper don´t eat it!

Whole30 er jo egentlig ikke i kategorien LCHF – mere en form for puritansk paleo. På whole30 siderne kan man læse om retningslinierne som lyder sådan ca :

3 daglige måltider  – ingen snacks – easy peasy

Indlæg et lille eftertræningsmåltid, betsående af fedt og protein udover de tre hovedmåltider på træningsdage

Indtag måltiderne i fred og ro – ingen ipad eller tv imens surprise

1 håndflade protein, 1 tommelfinger sundt fedt og resten af tallerkenen fyldes op med grøntsager.

Alt kød, fisk , fjerkræ, æg og skaldyr tilladt. 

Alle grøntsager med vægt på de bladgrønne tilladt

Gode fedtstoffer som olier, kokosoli og klaret smør (ghee) samt avokado er tilladt

Frugt og især bær tilladt i små mængder tilladt

Kokosmælk/kokosfløde og nødder i moderate mængder tilladt

Bouillon og balsamico uden msg, gær og sukker tilladt samt kaffe og te

Kort sagt ungå alt med e-numre, gluten, alkohol, sukker, soya, mælk (også får og ged) og ingredienslister

Ingen paloeficererde bagværk eller kreative påfund. Det ødelægger hele ideen med whole30

Lad være med at veje dig undervejs – det stresser og forstyrrer processen

Spis rigtig mad med god samvittighed og spis dig mæt.

Lyder i min optik slet ikke hverken surt eller besværligt. Men en ting er jeg lidt i tvivl om og det er måltidsfrekvensen… Jeg er vant til to måltider om dagen. et ved 12 tiden og et igen ved 19 tiden og det fungerer super godt for mig. Jeg træner for det meste formiddag på tom mave og har svært ved at forestille mig, at lave om på det. Jeg er slet ikke sulten, når jeg står op og har ikke tænkt mig, at begynde at spise hvis jeg ikke er sulten. Det kan jo være den lidt anderledes fordeling, gør at jeg bliver mere sulten og så skal jeg nok spise de anbefalede 3 gange dagligt – men indtil da…

I øvrigt vil jeg starte op på en detox program, på mine lifewawe plastre. Programmet tager en uge og støtter de forskellige organer, via akkupunktur punkter, til at udrense og blive styrkede. Mere om lifewawe senere i næste uge smiley

That´s it – vil nu nyde denne søndag med glæde og forventning om, hvad er skal komme næste måned. Måske lige hapse lidt ost og cholokade snøft wink

 

 

 

 

Follow on Bloglovin

Om louiee

Louise 39 årig kvinde fra nordsjælland, kostnørd, interesserer sig for træning, sundhed og velvære. Tidl. sukkernarkoman – nu indædt real-foodie…

Dette indlæg blev udgivet i Kroppen og tagget , , . Bogmærk permalinket.

4 kommentarer til Whole30 guideline

  1. Julie skriver:

    Wuhuuu let's do this! :-)))

  2. Eva skriver:

    Hvordan stiller de sig i forhold til røget kød? Jeg tænker på spegepølse og bacon. Og om det gør en forskel om det er økologisk?

    • louiee skriver:

      Hej Eva

      Røget og let forarbejdet kød (spegepølse/pølse) er faktisk ok, bare det ikke indeholder e-numre, dextrose osv. Jeg ved eks. Irma har en øko bacon uden tilsætning – hurra for Irma 😀 Det allerbedste er selvfølgelig kød fra fritgående, økologiske dyr, men konventionelt kød går bestemt også. Næringsindholdet og fedtsyre sammensætningen er blot sundere i øko end i konventionelt. Oplever faktisk ikke denne whole30 som fordømmende elelr striks på den vis. Alt der er rigtig mad er tilladt – øko eller ej :).

      Mange Hilsener Louise 

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

AlphaOmega Captcha Classica  –  Enter Security Code